GuildWars 2
Geen decicated Healers & Tanks, Dynamic content en personal stories. Wordt dit DE next-gen mmorpg die andere mmorpg's het nakijken geeft? ...
Guild Wars 2Naast de aankomende SW:TOR game staat Guildwars 2 op mijn lijstje. Met dynamic content, een persoonlijke verhaallijn en het overboord gooien van de gestandaardiseerde healing en tank classes wordt dit een van de "spannendste" aankomende mmorpg's. Het wegnemen van de tanking en healing classes in een mmorpg kan een grote impact heben op het totaal plaatje., maar is dat ook zo?
Het weghalen van dedicated classes???Ontwikkelaar Arenanet geeft iedere beschikbare class een dedicated self-healing skill, het is dan ook de bedoeling dat er grotendeels op de eigen healthbar wordt gelet. Het cross class combinations mechaniek (het mixen van classskills) geeft een nog grotere uitdaging om meer te letten op het goed positioneren en samenspelen van jou en je teamleden. Er zijn geen dedicated healers meer en het begrip tank is ook op de schop genomen. In principe kan iedere class tanken, mits ze voldoende support krijgen van de teamleden. De Guardian profession gaat in mijn ogen een van de grotere support rollen vervullen en daarbij een grote rol in het geheel spelen denk ik.
Dynamic ContentGeen character speelt dezelfde repetatieve quest's. Door het toevoegen van dynamic content in de speelwereld kun je de game van voor naar achter spelen zonder een of meerdere verplichte quests te doen. zodra de game inlaad kun je zelf bepalen wat je ermee doet. Ben je een "explorer" ga je lekker de boel verkennen en kom je daarmee van het eerste level t/m de end game content. Mocht je zelf meer geinteresseerd zijn in player vs. player combat kun je daarmee starten en ook daarmee levelen. Wil je alleen pvp spelen en eigenlijk helemaal niet lvlen kun je een character op max lvl aanmaken, je hebt keuze uit alle wapens en armors uit de game en kun je je direct vanaf de 1ste sconden in game storten op het end game pvp gedeelte. ( Let wel: de armors en wapens kunnen dan ook alleen in pvp gebruikt worden.)
Personal Story's Bij het aanmaken van je PVE character krijg je een aantal "hamvragen" waarmee je bijvoorbeeld bepaald., waar je bent opgegroeid. Welke religie heb je en hoe dat je zou reageren op bepaalde situaties. door het antwoorden van deze vragen bepaal je je persoonlijke verhaallijn en hierdoor word de impact die de gehele wereld op je heeft en ook hoe npc's op jouw character reageren bepaald.
Release datumDe release datum is nog niet vrijgegeven; Arenanet blijft aangeven dat deze game pas gereleased wordt wanneer dat hij af is. Dit maakt het wachten op de game alleen maar langer duren. Toch geef ik ze gelijk, immers heb ik liever dat een game release langer op zich laat wachten en dat het een goede game is als dat de release te snel komt en de game niet naar verwachting is.
-Raymond
Een game die eindelijk eens wat brains vraagt ipv het hersenloos facerollen over je toetsenbord.
Ik denk ook dat ons vele facepalm momenten zullen bespaard blijven aangezien mensen met een tekort aan grijze massa al vrij snel het onderspit zullen delven.
Ook verrassend vind ik het feit dat je een max lvl char kan aanmaken om mee te pvp'en. lijkt me kick!
ik kijk zeker vol verwachting uit naar de release van deze game.
Helemaal mee eens Maus.
bij mij gaat de mailbox ook zo'n 20 keer per dag open om te kijken of er al een mail binnen is met de releasedatum.
gelukkig gaan we in de tussentijd nog wat goede afleiding krijgen met swtor en dat maakt het wachten wellicht wat korter
Ray
Tis net als een klein kind die in de zomer al zenuwachtig wordt voor sinterklaas...zo voel ik me een beetje nu, kan echt niet w88 op de release. De verwachtingen, of iig mijn verwachting van deze game is erg hoog, hoop niet dat we elkaar zo gek aan't maken zijn dat de game straks erg tegenvalt.
Maarja gief release!!!!!!!!
Ik ben zeer benieuwd naar deze game. Misschien wel iets meer dan Starwars. Meer omdat er dynamic events in zitten en ook het gebruik van je skills. Oftewel "nadenken" en tactisch spelen is meer aan de orde.
Niet zo zeer dus "button bashen" maar een paar skills en daar moet je het mee doen.
Qua karakter zit ik te denken aan een engineer of een elementalist.
Thanks voor de review Ray! Zeker wel dik (en natuurlijk ook de forum posts).